söndag 2 februari 2014

Ny stickning


Har harvat på med tunikan och virkat på julduken och drömt om en ny stickning. Vad jag ska sticka vet jag men senaste tidens kyla har gjort att jag inte kunnat fara på stickcafeet och köpa nytt garn. Suck! Det är som om vädret retas och knäpper åt med kyla just tisdagkväll. Men så städa jag ett skåp och hittade fyra nystan jag glömt bort och vips hade jag en ny stickning, omväxling förnöjer!



Idag har det varit stickning och skidåkning på tv med Nasse som sällskap!

7 kommentarer:

Mia sa...

Vilken spännande struktur på stickningen, vad är det för något?

heidi sa...

Nasse ser härligt avslappnad ut:)

vilken tur att du hittade bortglömda nystan hemma så att du kunde börja på en ny stickning.

själv tillhör jag dom monogama stickarna - en stickning i taget - men ibland blir jag riktigt sugen på att börja på en till så att jag kan växla mellan två stickningar:)

Mmatilda sa...

Den stickningen ser spännande ut, kan inte gissa vad det kan bli...

Maritas Maskor sa...

Vilken tur att du hittade garn, så att du kunde lägga upp till en ny stickning! Det är alltid kul :)
Nasse ser nöjd och tillfreds ut! Så söt! Men du, Nasse...? Det tycker jag låter som ett pojknamn och kissen på bilden är nog en flicka...?

Rosenvante sa...

Härligt mönster men vad ska det bli?
Visst är det konstigt, man är i nästa projekt redan medan man håller på med nått hela tiden.
Skönt att höra att ni fått lite behagligare temp nu, här är det så dimmigt idag, undrar hur länge snön ligger kvar.
Inne ligger alla katter och gonar sig. Man får nästan sparka ut dem en liten stund varje dag, men visst är de livsnjutare. Ingen kan se så avslappnad ut som en katt, möjligtvis hundarna.

Eva Hudin sa...

Vackert mönster och fina färger, ser ut som liljor... Jodå, här har man sällskap av både katt och hund när man stickar.
Hälsar
Eva

Ann-Sofie sa...

Den söte katten kan jag gott adoptera. Han ser bara så mysig ut.