söndag 26 februari 2012

Vi går mot vår!

Har sett bildet söderifrån med gröna gräsmattor, Här finns inga gräsmattor men en temperatur på ett par minusgrader, strålande sol och takdropp inbjuder till promenader. Vi har ju vägen ner till träsket som plogas hela vintern.

När man kommer ner mot träsket får man se upp för då är det bara 20km i tmmen som är tillåtet.

Träsket ligger vitt och fruset, ett paradis för skoteråkarna.

När man sen går hemmåt och kommer upp från träsket blir det 30 km i timmen och man kan öka på stegen!

Pompe hälsar och tackar för alla gratulationer!

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Mer snö på dina bilder än på mina men våren är en fråga om ljus, luft och definition! Underbart vackert du har det omkring dig!

Maritas Maskor sa...

Jistanes, vad snö ni har kvar....:(
I och för sig väldigt fina vinterbilder, men nu unnar jag även er lite grönt och fågelkvitter!
Stort grattis i efterskott till Pompe! Han är en synnerligen ståtlig hund tycker jag :)

Mmatilda sa...

Du får visst akta dig så du inte blir tagen för fortgåning när du är ute på dina promenader!

Metta sa...

Härliga vinterbilder, men det finns hopp om att ni också snart får vår. Personligen är jag glad för den nästan snöfria vinter vi har i år i Norrköping.
Får göra som Marita och gratulera Pompe i efterskott på 2-årsdagen. En mycket stilig hund!
Ha en bra kväll!

Rosenvante sa...

Här är nästan all snö borta nu och man hör vårfåglarna kvittra så fint. Stannade idag och bara lyssnade på all fågelsång, skönt där i solen och man kommit lite i lä. Tyvärr har vi inte så stor skillnad i temp mot er ännu, men havet kyler länge och värmer länge på hösten i stället.
Funderade på dina skyltar, tur du har sådana hastigheter att följa, jag har 70 på min väg och Ines tycker alltid att jag är så seg. :)
Idag fick vi gå ner till stranden och släppa henne i dynorna en stund så hon fick rusa lite, det blir väl som för dina hundar på vägen antar jag. Sen är det så skönt att se att hon är nöjd o belåten när man väl kommit hem igen. :)

Mia sa...

Ja man har väl lekt av sig fartbehovet på träsket då, eller? Konstig att det ändrar sig sån..

Pysselfarmor sa...

Är det Pompe som traskar låååååååååångt därframme som en liten prick i första bilden...och jag är så dum så jag hoppas att det är snö kvar när vi åker till gården i norr till påsken - fy mig!

AnJa sa...

Vi går mot vår... Älskar din positiva inställning :-) Men det är klart, häruppe får man inte definiera vår som snöfritt ;-)