söndag 29 maj 2011

Stickorna är resklara!

Nu är stickorna resklara packade i det nya fodralet. Hoppas att det inte ger upphov till några "snuskiga fantasier" längre! :)

Jag virkade dit ett lock och sedan en ordentlig tryckknapp så inte stickorna smiter ut!

När dottern var hem till Påsk hittade hon ett garn i mina gömmor som hon ville ha ett par sockar i. Hittade ett mönster på Drops med flätor på och rätt stickstorlek men när jag nu plockade fram garnet ser jag att det inte räcker. De får bli vanliga sockar och i två färger. Några strumpstickor st 7 äger jag inte så det blir magic loop igen. Nu ska den stickningen också packas ner.
Än har ingen här kommit på att det är morsdag idag! :)
Ha en fortsatt trevlig morsdag allihop!

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Den blev jättefin. Fodrade du lite i botten också?
Tänkte mest på att stickor brukar ha den förmågan att hitta ut både här o där. Tänk när jag sprang från Cityterminalen och skulle över till tunnelbanan och sticknålen hade hittat ut ur påsen och hängde i proppen bara, det måste sett kul ut. Tur jag inte tappade den.
Ja, det var synd att vi inte kunde få till en träff och jag kunde fått en gratislektion i stickteknik av dig. :) Kanske nästa gång?
Här läste Evelina på min blogg och ringde, Claudia sa det direkt hon kom upp. Men som sagt vi firar ju inte sånt.
Du ska se att snart vaknar de och kommer på det.
Kram

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Tack:)

Ja, det är fantastiskt bra! När paniken stegrar sig är det bara att slå någon en signal och få det man panikar över förklarat. Jag ska lägga upp en bild på flätsockarna vi påbörjade i helgen, helt en utmaning!

Fiff sa...

Snygg! Måste erkänna att jag också fick lite snusk-assosiationer i början ;-) men inte nu!

Mmatilda sa...

Hoppas du får en fin resa! Jag har fått, på mors dag,: två sms. Framåt eftermiddagen.

Pysselfarmor sa...

Hmmmm fantasi och fantasi....om jag litet fräckt säger som så att ett grässtrå kittlar mer än en stolpe ;-) harkel harkel förlåt!

Snygg är fodralet!

Mycket snyggare än mitt i plast som jag har kvar sedan 1970-talet!
(fyrkantig!) ;-9

AnJa sa...

Snygg(t) fodral... ;-) Pysselfarmor; ajajbaja :-D
Ha det så skönt på resan Mia! Här kom det ETT sms på em. Hmmm 33.3% av avkomman. Halvdant resultat.