fredag 6 maj 2011

Lite piggare!

Jag håller på att piggna till! Jag har börjat sticka lite igen, ett friskhetstecken så gott som något! Fortsätter med mina yemenvästar, enkla bara att sticka runt runt. Klarar inte något med koncentration än.
Vet ni vad detta är? Det är mjukkaka! Det är höjden av bakandets ädla konst att baka goda mjukkakor. Jag kan inte det men jag har en god vän som kan! Och varje gång hon bakat kommer hon förbi med en påse. Då blir det fest! Inget är som en god mjukkaka! Tack snälla vännen!

9 kommentarer:

nattugglan sa...

hej ja ditt inlägg på min blogg kom fram.. Mjuka brödet kan min dotters svärmor baka..o det är ju så gott.Jag brukar baka ett som är lite likt..o heter tekaka..Va fina dina västar blir.ha en bra dag..

Mmatilda sa...

I stället är det jag som är sjuk, det blir inte att fara nånstans för mig ikväll, tyvärr. För tillfället orkar jag knappt sitta upprätt, länge sen jag var med om nåt liknande. Ni får ha så roligt!

BiZen sa...

Vilka goda mackor, blir riktigt sugen!
Skönt att du orkar sticka igen.
Fortsätt att krya på dig!
Kram! //BiZen

Susilull sa...

Skönt att krafterna återkommer till dej, inte kul att vara sjuk nu på våren!
Jag är så lyckligt lottad att jag har både en mor och en svärmor som kommer med lite goda brödkakor emellanåt!

Rosenvante sa...

Hurra, ett friskhetstecken, du stickar. Hoppas verkligen det vänder ordentligt nu så du kommer på banan igen.

AnJa sa...

Men vad är det ni råkar ut för?? Är det Mmatildas tur nu? Det är väl inte krypto... parasiten som hittat till er? Härligt Mia att du är på väg att piggna till igen :-)

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Det är därför man ska odla primörer i växthus;)

Rät&Avig sa...

Åh, det vattnas i munnen när jag ser din mjukkaka.
Tänk, nybakad "klådda" med halstrad saltströmming...mmmm....
Krya på dig!
/Ann-Britt

Pysselfarmor sa...

Ahhh vi kallar det "tjockkaken" hemma i norr...mamma bakade sådana...jag kan det inte fastän jag kan baka tunnbröd! Nostalgi av högsta grad för mig!!