fredag 27 augusti 2010

Stickningen går sådär och datorn går sådär.....

Min blåa babyfilt växer, den bara glider över stickorna utan problem men Sussilull-koftan som jag tycks ha lagt ner så mycke arbete på har jag nu börjat montera flera gånger men.....jag vet inte vars felet är men ett ärmhål stämmer inte trots att de är stickade samtidigt, jag förstår ingenting.... har börjat fundera på att ge upp! Den som jag tycker är så fin!
Just nu förbereder jag maten så att det ska va enkelt sedan jag gjort lagårn. Mannen har farit och jaga ripa över helgen så jag är ensam, fast det är klart jag har ju hundarna och grisarna och Nasse.....och mina stickningar......
Sen så går min dator väldigt sådär nu, den är gammal så jag vet inte riktigt......

9 kommentarer:

BiZen sa...

Fy så trist när det inte stämmer.
Hoppas du kommer på vad som är fel.
Ha en skön fredagkväll och njut av sällskapet! //BiZen

Metta sa...

Visst är det tråkigt när det inte stämmer och man lagt ner mycket arbete på något man tycker om. Hoppas det rättar till sig.

Ha en skön helg tillsammans med dina djur och stickningar!

fale artut sa...

Hoppas att Du hittar felet! Datorer är prutt när de inte vill, själv har jag en ny nu, men hur gör man för att hitta det man behöver......
Och inte vill sakerna samarbeta, skrivaren finns plötsligt inte fast den står HÄR, jag ser den tydligt..
Lycka till!

Lilli sa...

Vad fina muddarna, i ditt tidigare inlägg, är! Och du har en ursöt liten vove :) Precis sådär trött i soffan som den lille är på bilden kan jag känna mig allt som oftast :)
Vi har en liten Bischon Havanais-tik på 3,5 år.
Trist när det inte vill sig med stickningens montering och datorn. Känner igen även det. Men trots det önskar jag dig en skön helg!

Sanne sa...

Hoppas att koftan "ger med sig", det är så tråkigt när det inte blir som man tänkt sig...Se till att du säkerhetskopierar ofta om du har en gammal dator. Tro mig, det är inte roligt om den lägger av och allt man sparat blir oåtkomligt...

Paradiset Kaos sa...

Hoppas du får en riktigt skön helg tillsammans med djuren och att ditt stickproblem löser sig

Handgjorda drömmar sa...

Hej Mia!
Kul att du hittade mig "igen"! Jag har varit väldigt frånvarande i sommar... så nu ska jag ta o kika igenom dina tidigare inlägg o se vad du haft för dig i sommar!
Passar på att önskar dig en riktigt go helg!
Kram marie

Cecilia sa...

Ibland är det liksom mycket motflyt...inte roligt! hoppas det släpper lite imorgon!

Mia sa...

Så förargeligt när det inte ser ut att stämma, efter allt jobb är det irriterande, skönt med något som bara går 'av sig själv' då. Detta ser ut som afton för ensamma damer, min man cyklar i helgen, Birkebeinerittet, så jag och grannfrun som också blev ensam har sett film och halvsovit i soffan. Vi är säkert flera därute ?
Njut fredagskvällen och helgen :)