söndag 1 augusti 2010

Hålkrus

Provar att sticka hålkrus efter det här mönstret. (Blogger vänder som vanligt bilden som han vill) Vet inte om jag har för liten nyansskillnad eller. Jag får sticka några varv till och se. Det är alltid bra att ha nån liten stickning som ryms i handväskan. Inser att jag måste sticka lite pulsvärmare innan hösten kommer.

Idag var det härligt att vara ute och cykla, solen sken! Fotade några häsjor (hur nu det stavas?) Jag passade på att titta in till en kompis som har kattungar.

En var så trött att han bara låg på soffan och sov........

medan syskonen lekte.

Sen kom mamman och de fick sig ett mål mat och då blev alla trötta, även mamman!

11 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Oj jösses vilka söta små kattungar.

Paradiset Kaos sa...

Det är inte ofta man får se hässjor nu för tiden.
Och kattungar, hur söta kan såna bli?
Hundvalpar också?
Synd bara att de växer så fort.

Lilli sa...

Din mormorsrute-filt blev ju jättefin och färgglad! Och hålkrusmuddarna är jättesöta. (Visste du att hålkrus är en vävteknik som ser ut liksom små skålar" eller "hål"..) Ska också ta vara på det mönstret. Tack för att du delar med dig av varifrån du fått det!

Helena sa...

Jag trodde det bara var traktorägg nu för tiden, höhässjor är ju som i Emil i Lönneberga, mycket mysigare. Fick den vita katten följa med hem?

Maria sa...

Vilka söta piss-ongar! Jag vill också ha en!! Jo jag har fått jobb som konsruktör på Aker Solution, Pusnes i Arendal i Norge (Det blev långt...). Jag ska konstruera utrusting till oljeindustrin. Superfina muddar!

Rosenvante sa...

Hoppas du mår bättre nu från din förkylning.
Ser att du varit ute o cyklat en hel del, kul att få lite bilder från din omgivning.

Ilkka sa...

Sötaste kattungarna! Synd att man aldrig kommer att få ha några sådana eftersom mannen är allergisk... Sticka hålkrus har jag också funderat på, men eftersom jag inte är någon höjdare på att sticka har jag inte riktigt kommit till skott än. Men det blir ju så snyggt!

Miranne sa...

Hålkrus ser spennande ut. Må kanskje prøve det. Vil du ha kontroll på retningen på foto, så prøv LiveWriter. Enkelt, greit og det blir bra.

Pysselfarmor sa...

Tack för kommentaren..jo den virkboken lånade jag på biblioteket - de plockar fram gamla böcker nu ur sina arkiv. Den finns knappt att få tag i - dyr var den nog men det glömmer jag bort fort fort.. ;-) Oh, dessa hålkrus är läckra att sticka. Gjorde det för några år sedan men ska ta och göra sådana muddar igen. Dina blir fina - bra färgval! Litet så där romantiskt :-)

AnJa sa...

Va fint det blir!! Men kattungar är livsfarligt att titta på... det är så svårt att låta bli att ta hem dem. I går träffade vi en 10v golden retriever. Gissa om jag höll på att kidnappa honom :-)

Eva sa...

Tycker det ser snyggt ut i de färger du valt !
Fina bilder på katterna,farlit att titta på sådana.....Ler