måndag 2 februari 2009

Vikingastickning

Jag blev så farsinerad av Maria med bloggen Signe mitt i livet när hon berättade om kursen hon varit på i vikingastickning och alla provlappar hon gjort! Jag önskade mig boken i julklapp och fick den, Elsebeth Lavolds bok Vikingamönster i stickat. Jag har bläddrat mycke i den och tittat på de olika flätorna. Där finns både mönster på plagg och en massa olika flätor och ornament. Och nu har jag börjat på det första projektet med en fläta ur denna bok. Det är ett par långa halvvantar som min dotter S har beställt med en fläta ur boken som hon valt. Bilder kommer..... Oj så mycke inspiration jag fått sen jag börjat kika runt bland bloggarna! Och inte att förglömma alla uppmuntrande kommentarer. Tack!

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Visst är den läcker? Jag har lånat den på biblioteket för att finna inspiration till en tröja till min son.

Rosenvante sa...

Den boken har jag inte sett, den låter spännande att titta i. Lycka till med vantarna till dottern.