onsdag 4 februari 2009

Färdigt i grått


Så är mina muddar i ljuvligt mjuk grå alpacka med falska flätor klara! Mönstret på de falska flätorna har jag lånat från Helene Wallins mönster som var februarisockar i sockklubben -08. De sockarna ska jag sticka för jag gillar flätorna! Men inte just nu, jag har gett mig i kast med årets februarisockar!
Den här veckan är det bara jobb och inbokade aktiviteter och alldeles för lite tid för stickning. Idag är min enda lediga vardag men det är personalmöte och direkt efter det är det veckans höjdpunkt. Vattengympa! 32 grader i vattnet och otroligt underbart! Jag får nog inviga muddarna på personalmötet. Det har varit en ganska kall period nu och mina händer är så kalla! Här hemma använder jag muddar av restgarner i syntet för de åker ut och in i tvättmaskinen. De blir inte så fina efter en dags stök. Men mina händer mår så bra i dem!

5 kommentarer:

Astrid sa...

Vägrabligammal klubben. Vi är två ialla fall!
Fina muddar du har gjort.
Jag ska försöka leta på sockmönstret med flätorna.

Karin Berg sa...

jättefina muddar. Jag har också tänkt på att göra ett par till mig för vi har jättekallt på min arbetsplats..

Rosenvante sa...

Jag har aldrig gjort några muddar. Men det ser så himla fint ut och som du säger skönt när man är lite frusen. Får bli ett kommande projekt. Flätorna är jättesnygga.

fale artut sa...

Pulsvärmare är bra till mycket, jag har ofta såna hos fåren, i alpacka, varmt och mjukt. Dessutom drar jag dem på flaskorna om vi har flasklamm, superbra och det finns många som inte har förstått detta ytterligare användningsområde. Jättefina muddar!

Mia stickar sa...

Tack för era snälla komentarer om mina muddar och tack för tipset Fale artut! Bara synd att jag inte har några små lamm! Kultingarna ger man med spruta först och sen lär man dem dricka ur en skål de är för små för att få flaskan!