tisdag 3 februari 2009

Hemlis 5

Jag har anmält mig till hemlis 5, verkar spännande. Kul att få nåt annat i brevlådan än räkningar. Här kommer svaren på mina hemlisfrågor.

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Mjuka garner framför allt!

2. Vilka är dina favoritfärger?
Gillar det mesta

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Orange har jag lite svårt för.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Stickar mest på mest beroende på att jag har mest såna, har inte hunnit prova mina Symfoniwood-stickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Har stickat sen jag var ung men har upptäckt sen jag börja se mig om på nätet att det är mycke jag inte kan! Men jag är nog en medelstickare.

6. Dricker du kaffe? Te?
Mest kaffe men även te

7. Är du allergisk mot något?
Nej

8. Vilken slags musik tycker du om?
Lyssnar på lugna favoriter på radion

9. Favoritgodis?
Ljus choklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Just nu stickar jag mest men jag ser fram emot Mia Bengtssons bok och få lära mig sticka amigurumis.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Tröjjor, vantar sockar.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
En stor trekantig sjal

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja, 18 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja

16. Stickar du sockor?
Ja

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
jag har 39 och en normal fot

18. När fyller du år?
30 augusti

19. Stickar du med pärlor?
Nej, har aldrig provat

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Lyssnar på deckare

1 kommentar:

Annika sa...

Hejsan!

Du har en kul UTMANING på min blogg!! Hoppas allt är bra med dig!

Kram Annika