onsdag 28 januari 2009

Två nyanser av beige

Jag hade ju tänkt ha fyra nyanser av beige också men det blev bara två. En babytröjja blev grå istället för beige. Först min rumstapet med ett par orkideer framför. Mina döttrar är snälla och brukar ibland förära mig med en orkide. Den till vänster har jag fått av A för att jag hjälpte henne att flytta.
Så är det min kalendersjal, här på blockning. Jag har tagit ner den nu men vet inte hur jag ska fota den. Den blev så fin! När man handarbetar och följer nån annans mönster kan man ju öppet få säga att det man gjort blev fint! Det är ju mönsterskaparen som får ta åt sig äran! Jag som just inga gåvor fick. Jag är språkdöv, jag har jättesvårt med engelska speciellt grammatiken. Jag hör inte vad som är rätt och fel osv. Jag är tondöv. Kan varken hålla takt eller ton! Sen är jag så fruktansvärt okonstnärlig. Kan på sin höjd få ihop en streckgubbe. Men Jag har begåvats med fingrar som kan följa nån annans mönster! Tack och lov för alla konstnärliga skapande männniskor som delar med sig av sina mönster!

6 kommentarer:

SF sa...

Den blev verkligen hur vacker som helst. Att har förmåga att förstå och följa mönster är väl också en talang!!!

Karin Berg sa...

Tack för att du besökte min blogg :-) jag är sticknybörjare men gud så kul det är :-) och avkopplande.

fale artut sa...

Handlag och känsla måste man ändå ha, och Bellen! Mycket fin, det gjorde du bra!

Rosenvante sa...

:-) Du är inte ensam ska du veta. Tondöv är jag inte men i övrigt är vi lika. Vilken vacker schal du gjort.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag gillar ditt tema "fyra nyanser"
vad kommer härnäst?
hej fr. Koftan

Samtal från min trädgård sa...

Så fin sjal, och fina orkidéer!