tisdag 13 januari 2009

Jag ger upp!


Den blänger argt på mig plaited points-socken, jag har lyckats knata på till varv nitton på hälen, maskantalet har väl inte stämt hundra men inte så fel men nu får jag inte ihop det längre, har provat och gissat lite men alldeles tappat bort mig i vilken sticka som heter vad och vart jag ska göra hoptagningar mm. Har aldrig stickat nerifrån och upp så jag har ingen erfarenhet på att sticka hölsteget från det hållet. Men jag har lärt mig att lägga upp vid tårna och börja där, det är inte illa! Fast det var fasligt synd, för jag gillar flätmönstret.
Jag har varit till min massör idag! Så skönt, nu är jag vig och rörlig som en katt! Min rygg var inge kul innan jag gick dit och min massör är duktig! Det låter så bra att säga: min massör, då låter det som om jag hade en alldeles egen, men det har jag inte. Tur att jag har en bra en som jag kan boka tider hos!

Inga kommentarer: