lördag 24 januari 2009

Stadsbesök och mönster


Jag var till stan idag med en lista på stickfastheter för olika projekt men hittade inget som passa. Jag är så knäpp, vad jag än ska ha så gör jag mig en bild av färg och form och sen hittar jag aldrig nåt som liknar det jag tänkt. Så var det idag. Ville ha tag på ett rött garn till ett par vantar men hittade inte rätt rödfärg. Sen letade jag garn till en babytröja men hittade inte inte heller den färg jag ville. Samma var det med garnet till vantarna jag ska sticka efter mönstret jag fått av Annika (Sticka på landet) men det lite grövre fanns ju bara ljusgrått och jag vill ha lite mörkare för att få mosaikeffekt på dem! Jag har provat garnet på bilden ovan som är två-trådigt men det är tyvärr för tunt. Det är flera som frågat om mönstret till dem som jag la in klara i bloggen igår och jag har glömt ange varifrån det kommer. Både mönster och garn är beställt från Creativepeople. Garnet är 2-trådigt Kilafors ullgarn. Ser nu när jag lägger in länken att de har tretrådigt och att de rekomenderar stickor 3,5 till tvåtrådigt, får prova det och se om det då stämmer till Annikas vantar. Det är inte så dumt med en blogg, får till och med ideer av det jag skriver själv! Ha ha....
Sen var det nog bra att jag inte köpte nåt garn, bra att jag stickar mer av det jag redan har! Då har jag ju lite garnköp att fordra!
Ha en fortsatt trevlig helg, ikväll blir det stickning till handbollen, hoppas det går bra för svenskarna!

1 kommentar:

fale artut sa...

Vantarna är jättefina!