onsdag 14 januari 2009

Gamla stickningar


Jag visade ju en hög med gamla stickningar att ta itu med efter julklappsstickningarna. Här kommer nästa. En blå tröja i bomull till mig. En stickning jag sällan tar fram, går väldigt sakta frammåt. En sån där bra att ha stickning som är bra att ha till hands när man behöver nåt "enkelt". Bara slätstickning passar utmärkt med ett klurigt korsord! Så jag näns sällan ta fram den. Har bara kommit en bit över ärmhålen på bakstycket!
Ja min Plaited points-sock blänger vidare, vill inte bli uppriven. Tror jag ska backa tillbaka dit hälen började och sticka en "Eva i Halmstadhäl" på den. Nu blir det nog som med kakrecepten, det är Maggans bullar, Astrids hysteriska kaka osv efter den man fått receptet av! Så nu har jag en "Eva i Halmstadhäl"! Tack Eva som visade den på bloggen, har aldrig sett den förr! Men det får vänta några dagar. Kalendersjalen har börjat gnälla och vill bli klar. Är på dag 22 så nu fattas det inte mycke!

1 kommentar:

Astrid sa...

Jag är jättenöjd med sockgarnerna.
Har t.o.m kommit igång med Stickameras januarisocka nu. Bra garn var första steget. Fick repa upp första ggn och har minskat 6 maskor i foten. Få se hur det blir vid skaftet då. Vilken utmaning det är, med engelskan!
GE INTE UPP