måndag 5 januari 2009

Symfonie wood

Som jag la in som hastigast igår så har Handlas Hantverk en tävling! Både garn stickor och ett vantkompendium som pris! De har både symfonie wood i priset och extrapris på ett startkit med symfonie wood. Är det samma som harmony wood? Har läst om dessa stickors förträfflighet men inte införskaffat några. Är de så underbara att sticka med? Kanske ska jag prova...
Idag börjar jag jobba efter fem dagars härlig ledighet! Fem dagar, känns som jag haft en hel semester! När man jobbar inom vården så får man ju aldrig någon extraledighet för att det är jul eller andra röda dagar men nu gjorde en kompdag så att jag fick fem dagars ledighet! Gissa om jag har stickat!

3 kommentarer:

SF sa...

Stickorna verkar ju vara identiska med Harmony woodstickorna. Även tillbehören ser precis likadana ut. HW-stickorna tycker jag är jättebra, det är nästan de enda stickorna jag använder nu. Jag hade börjat spara på dem och köpte allteftersom jag behövde, men så fick jag de resterande av maken när jag fyllde 40, så nu har jag alla storlekar mellan 3 och 15 i ett fint etui, det känns lika lyxigt varje gång jag plockar fram dom. Tips är att köpa ett litet kit först och pröva om du gillar dem.

Metta sa...

Fick ett nyhetsbrev från Eva i Stäket i början av december, där hon säger att det är samma stickor som bytt namn. Det är tydligen så att de kommer att säljas bara i Nordamerika under namnet Harmony Wood och i övriga världen heter de Symphonie Wood. Även loggan har ändrats.

Har ännu så länge bara stickat med strumpstickor 2,5 och 15 cm långa. Helt underbara. Kommer definitivt att köpa fler, när kassan tillåter.

AnJa sa...

Sitter just nu och letar bästa pris på strumpstickor HW. Handlas verkar bara ha upp till 3.5 och jag ska köpa 4 el. 4.5 Har rundstickor och tunnare strumpstickor av dessa och de är super att sticka med!