Nu går vi ju mot ljusare tider och nu börjar det märkas. här var märkligt väder igår, på morgonen plusgrader och tö, när jag åkte till jobbet vid ett var det fyra grader kallt och regnade och sedan bitande kallt när jag åkte hem på kvällen.
tisdag 25 januari 2011
Äntligen nåt nytt!
Nu går vi ju mot ljusare tider och nu börjar det märkas. här var märkligt väder igår, på morgonen plusgrader och tö, när jag åkte till jobbet vid ett var det fyra grader kallt och regnade och sedan bitande kallt när jag åkte hem på kvällen.
söndag 23 januari 2011
Mera spinning!
Jag har också börjat spinna alpackaull men den är lite knepigare. Den är glatt och väldigt lätt att dra isär men det blir mjukt så mjukt!
Idag går jag mellan städning och tv:n, gillar den här årstiden när man får sticka till skidskytte! Tyvärr missar jag handbollen ikväll men jag ska på syjunta och det skippar man ju inte i första taget!
Tack för alla snälla kommentarer om min kanin! Nu säger Änglastina att det går virka i Regia softy, så det är nog bara att prova, det är ett fantastiskt garn!
lördag 22 januari 2011
Gosig kanin!
Fick frågor om koftorna som ska till afrika, tänk vad bra det skulle vara om man bara behövde lägga dem i ett kuvär och skriva afrika på som Aliel skrev! Det är några nere i samhället här som hjälper ett barnhem i afrika och de åker dit ibland men jag känner dom inte och vet inte så mycket om det så jag får väl återkomma när jag vet mer!
Det har iallafall varit en härlig dag med stickning framför tv:n, många svenska framgångar och i kväll väntar handbollen!
fredag 21 januari 2011
Äntligen fredag!
Nu har jag två härliga lediga dagar som ska fylla smed stickning, handboll, skidskytte och syjunta, kan det bli bättre? Sen så håller jag på att få en del stickningar klara. Jag är dnederst på ärmen på andra koftan som jag ska skicka till Afrika. På den första fattas bara knappar. Jag stickade först en efter vanligt mönster med isydd ärm i Tilda och sen en uppifrånochner kofta efter Sunnas mönster men i Tilda, finare garn och stickor så det blir en mindre variant än orginalmönstret. Håller på att längta efter lite nya stickningar nu!
Ha en trevlig fredagkväll allihop!
onsdag 19 januari 2011
Stickångest!
måndag 17 januari 2011
Första härvan Merino!
lördag 15 januari 2011
BiZensjalen är klar!
Jag har nu fått ordning på klockan och kommit i tid både till jobbet och till kvällen kalas! :)
fredag 14 januari 2011
Fint folk kommer alltid sent?
Igår var det första juntan efter juluppehållet. Jag var ju till stan så jag hade sagt till mannen att ha middagen klar när jag kom hem för jag skulle ju iväg på junta. Det är viktigt! Sen vi ätit satt jag vid datorn ett tag (och bloggade) och sen städa jag bort middagen, då var klockan sex och jag tänkte att jag hade gott om tid men mannen hade ju gjort middag så jag åt ju direkt jag kom hem så det var väl bara så att klockan inte var mer. Sen ringer M som hade juntan och fråga om jag skulle komma, hon hade ju skickat sms till alla för att påminna men mitt hade inte kommit fram. Jodå sa jag jag vet att det är junta och jag kommer. Sen satte jag mig i rummet en stund och spann och när jag nästa gång kom in i köket var klockan tjugo i sju så jag packade ihop mina grejer och när jag sen titta på klockan var den tjugo i sju...... hm sa mannen den verkar stå klockan är säkert sju..... rally, haffa grejerna, klä sig och ut i bilen, när jag sätter mig i bilen och tittar på klockan är den tio över åtta....... När jag väl kom på juntan var de lite oroliga, trodde jag hade kört av vägen eller nåt. M hade ju ringt när jag aldrig dök upp.... Men fint folk brukar väl komma sent...... :)
torsdag 13 januari 2011
Så det kan gå!
Jag hade bestämt nu att minska mitt garnföråd så jag bockar för eftersom jag gör slut på nystan och var då uppe i fyra nystan minus och jag skulle köpa fyra nya nystan (mohair till en sjal) så det skulle gå jämnt ut men när jag kom in på garnaffären hade de en del reagarn bla Regia softy för 10 kr styck. 8 nystan blev det! Så nu är jag plus 8 nystan, hur kunde det bli så.....
tisdag 11 januari 2011
Tvinna tvinna tvinna!
måndag 10 januari 2011
Spinna spinna spinna
Här ligger termometern på plus. Mannen sa häromdagen att vi inte haft plusgrader sen 4 november, det känns nästan som sommar ute! :)
söndag 9 januari 2011
Dansade iallafall!
lördag 8 januari 2011
Nånting är klart!
Snöovädret har dragit förbi och jag ser lite blå himmel ute och faktiskt inte mer än 9 grader kallt.
Får nog ta en promenad innan skidåkningen börjar, då blir det sticka av!
torsdag 6 januari 2011
En skål av drömmar!
Tur det är mycke skidåkning, finns det nåt bättre än att få ta stickningen och få se en spännande tävling? Nu ska jag ta mig i kragen och gå ut en promenad innan herrarnas tävling. Jag har alldeles tappat det där med motionerandet, fy mig!
onsdag 5 januari 2011
Drömmarna ramlade ner!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)