söndag 3 maj 2009
Det går frammåt!
fredag 1 maj 2009
Jag har investerat!
onsdag 29 april 2009
Restgarnsblues
Jag har inte kunnat vara ute och njuta av det fina vädret, jag har jobbat och jobbat. Jag har nog aldrig berättat vad jag jobbar som. Jag är undersköterska inom äldreomsorgen. Men idag är jag ledig och ska vara ute och njuta av solen och städa i gavelrabatten som kommit fram. Har en grisning i lagården som ska passas också, det har bara kommit en än.
Jag har anmält mig till Restgarnsblues. Det tyckte jag lät kul! Har inte så enormt mycke restgarner men det vore inte dumt att göra lite av det jag har.
söndag 26 april 2009
Nu är jag på gång!
PS För dem som inte vet så är Miss Marple en av Agatha Christies mordlösare, en gammal dam som sitter och stickar och ser väldigt oskydig och gammal ut men bakom de där glasögonen har hon en knivskarp hjärna!
torsdag 23 april 2009
Hemlispaket!
Ute lyser solen och verkar vara ett strålande väder. Ska gå ut och sätta mig oc sticka efter att jag tagit en kort promenad med nya skorna, går inte så långt med dem än.
Och ack och ve, ena bygeln på mina nya glasögon har lossnat, jag får sår på näsan av dem, men
jag ska till stan imorgon så jag får fixa dem.
Tack än en gång min hemlige vän!
tisdag 21 april 2009
Min första amigurumi
Idag är soligt och fint och snön försvinner eftersom. Ska putsa det sista köksfönstret idag. Vill ha undan fönsterputsningen innan utearbetet börjar.
måndag 20 april 2009
söndag 19 april 2009
Vi har firat!
Och sedan var det en av mina favoritsysselsättningar: bada bubbelpool. Jag älskar att bada i riktigt varmt vatten (tror jag var islänning i mitt förra liv och tillbringade dagarna i nån varm källa) och är det sen lite bubblor skadar det inte! Där fanns diverse snacks, ost och kex, frukt mm. Vi hade det väldigt mysigt och trevligt. Tyvärr gör inte min kamera det hela rättvisa. Där vid poolen är det mysbelysning med levande ljus och ur polen lyser det i olika färger. En lyckad kväll!
lördag 18 april 2009
Den sista hoppas jag!
Har köpt mig såna där skor som är runda under fötterna. De ska ju vara så bra och mitt ena knä eller vad det är trasslar så jag kommer mig inte på några långa promenader så jag har min förhoppning att de här skorna ska hjälpa. Jag skulle vilja kunna gå hur långt som helst....
tisdag 14 april 2009
Helgen är över
Babytröjan är äntligen ihopsydd och knapparna ditsydda. En flicka blev det så det får bli en liten tjej i grå tröja! Mönstret har jag hittat i en Allers. Jag gillar att sticka strukturstickning man ser att det händer nåt men behöver inte byta färg som vid mönsterstickning. Skulle vilja lära mig att sticka med en färg i var hand som jag läst om på en del bloggar. Kanske vore nåt för mig! Jag får inget flyt i flerfärgsstickning.
måndag 13 april 2009
söndag 12 april 2009
Äntligen lite sol!
torsdag 9 april 2009
Vad en sticktidning kan göra....
En GLad Påsk önskas er alla!
tisdag 7 april 2009
Fingervantar
Här hemma blir inte så mycke tid till stickning som jag skulle vilja. Jag har börjat med "vårstädning" av hunden. Aya som är en borderterrier ska ryckas två gånger om år och hon har en päls som skulle räcka till säkert fem terriers. Man rycker och rycker och det tar aldrig slut!
Jag brukar rycka henne i mars och september, då får hon ha som mest päls när det är kallt här. Jag brukar slå mig ne ri soffan med henne i knät och nåt bra slötittarprogram på tv:n. Vi tar en stund här och var, vi blir lite less både hon och jag. Men hon blir så fin och så mjuk när det är klart!
söndag 5 april 2009
Hemma igen!
Sedan fortsatte vi ner till Hjo och tog in på ett vandrarhem. Tappers hette det och där var också så trevligt och god service. Ägaren till och med fixade ett strykjärn åt oss. Den här resan har varit kantad av idel hjälpsamma människor. Där var så vackert, vi promenerade längs stranden och bara njöt. Fick se årets första snödroppar blomma. Sedan var det dags för A:s uppdrag i Tidaholm innan vi vände kosan hemmåt. Det känndes inge kul, I tidaholm var 14 grader varmt, strålande sol och så vackert och hemmifrån var väderleksrapporten från min man: här hemma snöar det! Så nu efter en natt på vandrarhem i Gävle är vi hemma igen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

