fredag 24 juni 2011

Midsommar!

Hade fint besök igår av Mmatilda. Vi ägnade dagen åt surr och handarbete. Jag stickade på Sunnakoftan som jag nu hunnit fram till sista ärmen på och Mmatilda virkade. Jag är så impad på hennes mönsterkonstruerande! Mannen var hemma och fixade mat åt oss, kan det bli så mycke bättre? Vädret var väl inte riktigt perfekt men vi kunde sitta ute en stund innan regnet kom.
Idag är det Midsommarafton men egentligen är väl den 21 rätt dag, alltså dagen när det vänder och mörkret börjar återvända. Nu är det ju ljust dygnet runt men det brukar faktiskt vara lite mysigt i augusti när man får tända lyset igen och krypa upp i soffan med en stickning!
Ha en trevlig Midsommar allihop!

6 kommentarer:

Susilull sa...

Vilka mysiga dagar du verkar haft!
Kul med utflykter till intressanta ställen!

Glad Midsommar på dej!

Sunna sa...

jag blir så himla glad när du skriver så fint, ha en underbar midsommarhelg

Metta sa...

Så härligt det verkar att få ägna en dag åt surr och handarbete. Får man dessutom maten lagad och serverad, kan man väl inte önska sig mer.
Sunnakoftan ser ut att bli fin.
Ha en trevlig midsommarhelg!

Rosenvante sa...

Glad midsommar önskar jag dig också. Hoppas ni får lite solstrålar på er.
Kram

BiZen sa...

Jättefin o mysig midsommar önskar jag dig från en solig himmel, gung i hammoken o stickning i händerna. Kan det var bättre. Myser ! Kram till dig! //BiZen

Cecilia sa...

Här virvlar höststorm kring huset och vi kurar inomhus...
Ha en skön midsommar!