tisdag 30 mars 2010

Sjalen är klar!

Nu har jag blockat min sjal! Tänkte jag skulle fota den knövliga sjalen före blockningen så att det skulle synas skillnaden före och efter men mina tankar var på annat håll. Färgen stämmer dåligt på bilden, den är mörkt plommonlila.
Som ni kanske minns så var det ju inte bara jag som stickade på sjalen, här stämmer färgen bättre och det syns lite hur knövlig den är!
Här lyser solen och det har rasat massor med snö från taket och på fönsterbläcket hörs dropp dropp!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så fin och vilken skillnad när den ligger blockad.
Lila är svårt att få till med kameran, blir nog väldans ofta blått.
Vi har också haft sol, men nu börjar det mulna lite. Fast det är härligt ute ändå. Nu ska jag till stranden för promenad.

Mia sa...

Inser att jag måste få mig någpt att blocka med. Stilig din sjal och den som ändå hade en hjälpreda så man kanske blev färdig..
Ha det bra och njut vårvädret :)

Rosenvante sa...

Kommer du över och hämtar en award vi mig. :D

Metta sa...

Sjalen blev jättefin när den blev blockad. Håller med om att det är svårt att få rätt färg när man fotar. På bilden med din hjälpreda får man en aning om hur den ser ut i verkligheten.

Visst är det underbart att våren är på gång. Här finns bara litet snö kvar och då mest på skuggsidan.

AnJa sa...

Wow, den ser verkligen fin ut!!!!