söndag 10 maj 2009

Utlottning!

Ännu en utlottning! Det är Ilkka som firar "ny" blogg, nu på svenska! Inte dumt för mig som är lite språkdöv och ingen höjdare på engelska. Hon gör fina amigurumis, bla denna söta tjej som hon lottar ut.
Igår hade jag tur, var hemma från jobbet på "timmar" och gick en promenad med hundarna ganska direkt jag hade kommit hem, soligt och fint värre var det! Men jag hade inte hunnit vara hemma långe föränn det blev svart ute. Det började regna som snabbt gick över till stora hagelkulor och det började åska! Vilken tur jag hunnit hem! De där hagelkulorna hade nog gjort ganska ont på både mej och hundarna! Det brukar inte heller åska här i maj, det är fortfarande för kallt för vanliga åskväder.
Mitt bortvirrade mönste rhar kommit fram igen så nu kan jag göra tröjan klar.

Dagens blomma blir en gullviva.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Vilken tur du hade. Åska gillar jag inte något vidare, fast jag ska ändå kolla alla blixtar. Hagel är nästan ännu värre. Fy vilket väder ni fick där uppe. Vi som hade sol hela dagen men lite blåsigt och inte så varmt.