tisdag 12 maj 2009

Knytkalas och kalasbok

Har varit på knytkalas som en av kursdeltagarna uttryckte det. Jag hade en frivolitetskurs för många år sedan och nu kom en önskan om uppdatering. Så vi slog lite knutar, gjorde några bågar, ringar och treklövrar. Var ett tag sedan jag slog några frivoliteter men när man väl får skytteln i hand så sitter det ju i ryggmärgen. Det blå är från kvällens övning, det andra är sånt som jag gjort för länge sen.
Sen kom den idag, KALASBOKEN! Mia Bengtssons amigurumibok. Jag valde att fota baksidan, den är så fin! Oj vad det började klia i fingrarna. Men jag ska göra klar den amigurumi jag håller på med först, den i nallebrunt! :)

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det ser väldigt komplicerat ut men väldigt stilfullt. Boken ser ju spännande ut. Bra att du behåller tron på din nallebruna färg. :))

Call design sa...

Väldigt fina frivoliteter du gör!
Många måg gott hälsningar

SF sa...

Det ser så roligt ut, jag blir så sugen på att testa, men har verkligen ingen aning om hur man gör. jag får nog hitta någon som kan lära mig i så fall.

Karin Berg sa...

Den boken måste jag också köpa. verkar ju toppenbra :-)