fredag 23 april 2010
Mer i min brevlåda
onsdag 21 april 2010
I min brevlåda idag!
måndag 19 april 2010
Mera vårtecken i norr!
Här ligger ju snön kvar så det finns inga krokusar och blåsippor att visa upp men ekorren håller på att byta till sommarfärger. Öronen, nosen, tassarna och svansen har gått från den gråaktiga vintertonen till sommarens rödbruna färg. Snön syns inte under täcket av solrosfröskal som ligger under fågelborden. Men om man letar brukar både ekorren och fåglarna hitta några oskalade frön. Det här fotot är taget genom köksfönstret, vi har skogen inpå knuten så vi har massor med fåglar och ekorrar vid våra fågelbord.
Ibland blir det inte som man tänkt sig!
lördag 17 april 2010
Virknålen går varm!
torsdag 15 april 2010
Skogens gula guld!
Då får man en massa burkar god hjortronsylt. Det är mina sista hjortron jag kokat av! Nu håller jag tummarna att det blir ett hjortronår i år och att vi får fylla frysen igen. Hjortronsylt är den enda sylt jag äter och då bara till våfflor och fläskpannkaka. Också varm på glass förstås, det är en höjdare!
onsdag 14 april 2010
Mera vårtecken!
Men en ny sjal kan jag visa! Hade sju nystan i en bomullsblndning liggande som jag inte visste vad jag skulle göra av men så slog mig tanken, en sommarsjal! Den blir mjuk och go och säkert skön över axlarna när det blåser. Det är samma mönster som alla mina andra sjalar. Är jag lite insnöad eller?
söndag 11 april 2010
Vårrapport
lördag 10 april 2010
Sussilull-koftan

Har fått lite frågor om Sussilullkoftan. Det är en kofta som Sussilull stickat. Tror inte jag hade lagt märke till den i boken men på Sussilull var den som en dröm! Enda skillnaden blir att jag gör min långärmad. Boken lånade jag på biblioteket och den heter Sticka romantiskt modernt och kvinnligt av Lene Holme Samsøe. Jag stickar i Tilda och den blir underbart mjuk! Något för den kommande sommaren!
fredag 9 april 2010
Tänk inte ens tanken!
Här i norr så regnar det idag. Inget kul väder är man är ledig men snön far illa!
Ha en trevlig helg!
torsdag 8 april 2010
Skidpremiär!
Hur gick det då? Ja om nån hade sett mig så: Charlott Kalla i högform som susar förbi! Vad som slog mig var, känns Charlott Kallas armar som spagetti efter 3 km? Vet inte men det kanske berodde på mina allt för långa stavar. Inte kunde det bero på att mina pinnar till armar kanske inte innehåller några muskler? Kul var det iallafall!
onsdag 7 april 2010
Sjalen är klar!
Ska nu ta en promenad med hundarna. I eftermiddag ska jag äntligen få fara på vattengympa. Jag var ju sjuk i tre veckor och sen har jag jobbat två onsdagskvällar på raken så det är fem veckor sen sist. Så otränad jag är! Vattengympan är helt underbar för frusna jag. Trettitvå grader i vattnet!
tisdag 6 april 2010
Amigurumi
Jag har ju börjat virka amigurumis igen. Än är det ju bara några hjärtan som blivit klara men jag har två figurer på gång! Ett sånt här starset skulle passa mig alldeles ypperligt! Det lottas ut hos Virka amigurumi!
måndag 5 april 2010
Vårtecken!
Nu får jag komma med ett vårtecken. Idag har koltrasten dykt upp! Första flyttfågeln jag har fått se. Min kamera fotar inte bättre än så här men den sitter där. Tre stycken är de som kommit. Nu har snön börjat tina ihop och fröskalen kommer fram. Det brukar vara som en driva med solrosfröskal under fågelborden när snön farit. Det går åt några kilon här!
torsdag 1 april 2010
Nu drar jag!
PS Jag klarar inte att både flyga kvast och sticka samtidigt! DS
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)