söndag 11 april 2010

Vårrapport

Jag har sått frön! Det var många år sedan jag sådde några frön sist. Jag har mina perennrabatter så det brukar bara vara nån kruka på bron med "sommarblommor". Jag fick några fröer av min hemlisvän Stickdjuret och sen har jag köpt några fröer.
Ute ligger fortfarande snön vit och fin!
Det här är min söderrabatt och än lyser det inte på några krokusar, bara ett blomsterstöd som blev kvar i höstas.
Våran infart har däremot tinat fram, den är bara lera och åter lera. Men den här leran förflyttar sig sakta men säkert in i vårat hus via 12 små och stora hundtassar!
Dock har monstren kommit upp ur sina iden. Lyckades fånga en på bild när jag var ute. (Mönster köpt hos Pysselkiisen).

7 kommentarer:

Astrid sa...

Så gulligt litet monster. Det blir fler antar jag =)
Vi har bara lite snö kvar nu, i norrläge borta vid skogen. Man får titta åt andra hållet, mot det gröna där tussilagon börjar komma upp. Mannen plockade en bukett förra helgen. =)

Paradiset Kaos sa...

Ja, det är konstigt vad mycket 12 hundtassar kan dra in :-)
Och det märks att vi går mot våren för de släpper päls också så vi har ryamattor i hörnen :-)
Hoppas ni har en solig söndag idag!

Rosenvante sa...

Monster har vi inte här bara "de sma unda jordi" men om monster är så söta får de gärna komma över hit.
Här är det 16 tassar som drar in, fast jag tror nog Ines är värst, för allt fastnar ju på henne.
Här är solen framme då och då idag, men det blåser.

Mia sa...

Ett så sött monster är väl en god kompensation för blåsippor :)
Det går mot vår och trädgårdstider, och ljuset gör en vaken om morgonen men usch så trött om kvällen. ôverskott på d-vitaminer kanske?
Ha en fin vecka :)

AnJa sa...

Känner igen det där med uppfarten... Och tassar... fast här är det kattassar. Men frön blir det inga här. Jag har fel färg på fingrarna.

Monica Hansen sa...

Vilket underbart monster!

Filimarans Funderingar sa...

Har du så mycket snö kvar???