måndag 5 april 2010

Vårtecken!

Nu är det alldeles tyst i huset. Flickorna och deras pojkvänner har åkt. Det har varit jättekul att få ha dem hemma under påsken! Inte en maska har jag stickat, här har lagats mat, spelats spel och surrats.
Nu får jag komma med ett vårtecken. Idag har koltrasten dykt upp! Första flyttfågeln jag har fått se. Min kamera fotar inte bättre än så här men den sitter där. Tre stycken är de som kommit. Nu har snön börjat tina ihop och fröskalen kommer fram. Det brukar vara som en driva med solrosfröskal under fågelborden när snön farit. Det går åt några kilon här!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ja, det är väl på tiden att ni kan få känna av våren ni också. Alla tecken är tacksamma så här års.
Åh, fick du ha dina hemma över påsk, jag saknar det där tjattrandet och fixandet, trots att det varit ganska skönt att bara få vara i helgen. Vi har gått promenader, ätit gott, läst böcker. Samt har vi ju pysslat med blommor, växthus och gubben har huggit massor av ved och det har vi ju inte gjort om huset varit fullt. Men man måste dela med sig och inte vara egoistisk, flera vill ju ha dem vid sig.

Mia sa...

Det som göms i snö kommer fram i tö.. Det går åt rätt håll! Så härligt. Koltrasten är väl ett säkert tecken. Nu är påsken snart över så vi får njuta till sista rest :)

ÄNGLASTINA sa...

Visst är det något speciellt när vårtecknen dyker upp, hoppas ni snart har barmark.

Sunna sa...

det är så underbart när alla är hemma men nu kan jag också tycka det är skönt när de åker

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Ja här på västkusten är det lite mera vår.
Många hej fr. Koftan