söndag 9 oktober 2011

Plötsligt händer det!

Utöver att stickalöser jag mycke korsord och skickar in och då och då händer det (fast nu var det en tid sedan sist) att jag vinner och ofta är det lotter. Jag har faktiskt haft ganska tur att vinna just lotter men där slutar turen. På lotterna sen vinner jag inget eller mycket små summor. Men den här gången vann jag hela 75kr! Vad ska man göra för pengarna, funderar, köpa massor av garn, betala av lånen, en resa......... nä skämt åsido nya lotter blir det. Men tänk om det en dag plötsligt hände att man vann de stora pengarna...... kunna sticka på heltid..... tänk om det plötsligt händer......

9 kommentarer:

nattugglan sa...

ja jisses om det skulle hända.. för en vecka sen hade finska lotto 10 milj euro i potten..då va det 2 st som vann o de fick ju 5 milj var, skitmycke pengar..o jag vann 11 euro..(110 kr)..inte illa.. haha fast jag skulle ju ha önskat större vinst.. hade drömt mej bort till australien o sen renovera hela huset..o köpa massor emd garn!!!ha en skön söndag.. det går nu inte att kommentera på alla bloggar så få se om detta kommer fram.

Maritas Maskor sa...

Jaa, vem drömmer inte om det!!
Tänk att få sticka så mycket man ville utan att ha bråttom till nåt annat hela tiden....
Visst är det väl bara en tidsfråga innan det händer...??

Cecilia sa...

Grattis! Ibland dröjer jag lite med att skrapa så jag hinner drömma igenom vad jag vill göra ordentligt! :-)
Hoppas nästa gäng lotter har storvinsten på sig!

Mia sa...

Oj ja, vad skulle man göra då.. bli helt coco ett par timmar ville jag tro. Men jag har en arbetskollega som fick telefon på jobb, 4.3 mill., tenk, hon jobbade ut hela skiftet men sen gick det trill runt.. Vi andra vi får drömma vidare :)

Sanne sa...

Man måste ju få drömma lite och hoppas!

skapa och inreda sa...

Jag drömmer också att det plötsligt ska hända :)
Tänk att kunna sluta tänka på pengar och bara göra det som man känner för.
Ha en bra dag.
Annika

Samtal från min trädgård sa...

Det kunde ju vara skönt, men undrar om jag vill sluta jobba, tror inte det, men kanske inte så mycket i alla fall, älskar ju att arbeta. Och jag skulle i alla fall gå några av de dyra stickkurserna samt åka på flera mässor.

AnJa sa...

Ja tänk :-) OJ, vad man skulle kunna göra mycket då! Fast förmodligen skulle det inte hjälpa mot den förkylning som drabbat mig. Gubben retas när jag gnäller. Undrar hur det blir när jag smittat honom...

Mmatilda sa...

Du kanske inte behöver tala om det när du vunnit, men vi skulle märka det då du (utvilad efter dagen) kommer till juntan och det visar sig att du inte bara hunnit sticka färdigt det du höll på med sist, utan även hunnit sticka ett par grejer till... (Men shit - så är det ju nästan redan nu, förutom det där med utvilad då.)