måndag 15 oktober 2012

Minska garnlagret!

Fler än jag som har sånna tankar? Fast jag tror inte att jag har så väldigt stort garnlager, det är mest restgarner ur tidigare projekt och lite garn från sånt jag har froggat som inte blev bra. Jag köper nästan aldrig garn som jag inte vet vad jag ska sticka av. Vad jag letade var garn till vantar ur boken Solveigs vantar men tji fick jag, inget passande. Men det är bra att gå igenom och se vad man har då och då!
Jag knaprar mitt penicillin och nu är jag pigg som en lärka! :) Kändes surt att bli sjuk när jag har min lugnaste arbetsvecka men nu kan jag njuta av mina ledigdagar framöver!
Kan medela att i morse föll första snön!

11 kommentarer:

Sunna sa...

Vet du jag har precis gjort likadant, rensat ovillkorligt, hu...och va mycket jag hittade...snö redan???

heidi sa...

jag har ett ganska stort garnlager... senaste gången jag försökte lagra all information om mitt garn på en app blev det fel, så jag måste göra om det - någon gång:)

så skönt att du är bättre, och har flera dagar framför dig att njuta av - hoppas att dom blir fina:)

redan snö? det var tidigt:s

Astrid sa...

Ojoj, snö redan!!
Jag har spridit ut mina garner. Några i kistan i vardagsrummet och några i garnskåpet.
Har totalt köpstopp nu.
Skönt att du mår bättre!

Handgjorda drömmar sa...

Härligt att höra att du är pigg!
SNÖ..... det var tidigt... Iofs skulle jag gärna byta ut det här regnandet med lite vitt, men kommer det redan lär ju vintern bli hiskeligt lång..
Må så gott!
Kram Marie

Maritas Maskor sa...

Jaa, jag ser att du har en del i gömmorna också!
Trots det, så har jag precis beställt garn, lite olika färger, för att jag precis som du, är sugen på att sticka vantar ur vantboken...
Fast, jag tycker ändå att jag försöker behärska mig lite och inte bara köpa vilt av allt...
skönt att höra att du är bättre! Det är ett elände, det där.
sköt om dig!!

sanna sa...

Samma här. Funderar på om jag ska virka tofflor av resterna jag har, inspirerad av Sunnas fina alster.

AnJa sa...

Va, har du flyttat! ;-) Här har det inte kommit en snöflinga ännu och du bor ju söder om oss :-)Fast det var på nollan i går kväll när jag åkte hem från Lövånger så det ligger i luften... Önskar det kunde frysa på ordentligt så man slapp alla lergeggiga vattenpölar. Min stick/virklust är gone och har varit länge. Undrar hur jag ska hitta den igen?

Mia sa...

Här finns det nog garn till många vantar. Jag skäms när jag tänker på vad jag har som ligger. Kilon som var tänkt till tröjor inte minst...
Snö ja, usch, den kom här i söndags också men nu slaskar den bort i regnet.
Så bra du mår bättre igen :)

Susilull sa...

Skönt att du är pigg och glad som en lärka igen!
Jag är ju sån som köpr garn först och funderar på vad jag skall göra sen... alltså växer garnlagret fortare än vad jag hinner sticka :-)

Mmatilda sa...

Jag har också ett sånt lager som jag tänker att jag ska använda till nåt projekt som passar vilket garn som helst och flera olika blandat. Ja men den bruna tröjan ÄR ett blandgarnsprojekt.

nattugglan sa...

ja, jag har ett garnlager..köper garn som jag tycker är härligt..alltid kan man sticka sjalar halsdukar el virka mormorsrutor av det..Jag skulle oxå vilja sticka nå härliga vantar ur boken..men nu först måste jag göra de "stora" vantarna klara..o så skall de tovas...hör till kursen.Ponchon såg jättefin ut!! ha en bra helg..o krya på dej.