fredag 14 september 2012

Det regnar!

Vi har haft två dagar fint septemberväder men nu öser regnet ner. Vi har kopplat husvagnen och börjat rulla hemmåt känns inte så dumt för går det inte va ute så blir det trist. När vi gick genom döda fallet passade jag på att fota Tant Koftas bladmuddar. De är stickade i ett sockgarn (måste använda garn ur mitt lager!) som jag tror heter Hjerte. Ett kul mönster och fina blir dom! Tack för mönstret! Det enda jag avvek med var att jag gjorde dem 5 maskor längre.

6 kommentarer:

Sunna sa...

ja nu börjar det verkligen bli höst, men lite mysigt är det också, jag gillar också det där mönstret, lite lagom stickning och fina att ge bort

heidi sa...

så söta dom är:)

Maritas Maskor sa...

Synd att vädret blev så tråkigt! Här har det också regnat idag, men inte så mycket som jag hade befarat. Just nu skiner solen, så där lite konstigt som det kan göra när det har regnat och liksom inte riktigt kan bestämma sig....
Muddarna är jättefina och de kan nog vara sköna att använda nu när vädret blir allt kyligare. Det känns ju alltid bra också när man kan använda av det man har :)
Ett extra plus liksom.
Ha nu en himla skön helg!

AnJa sa...

Vilka fina muddar och fin bakgrund!

Pysselfarmor sa...

Så fina är de där muddarna!
Har funderat på att sticka dem, men jag funderar fortfarande ;-))

Ullfull sa...

Hej igen!
Ponchon heter Poncho tvåfärgad och stickas i Töis, den jag gjort är stickad i en färg. Om Ditt internet inte funkar, hör av Dig med färg, adress osv så kan jag fixa det. Bor 1 km ca ifrån...
/Anita
Ps min mailadress hittar Du i bloggen min..