söndag 28 december 2008

Världen är bra liten!


När våra middagsgäster igår åkte hem tänkte jag att NU ska jag sticka! Det har som sagt inte blivit mycket stickat under julen men jag har påtat lite på en provstickning till ett vantmönster jag sett på nätet och varit så sugen på. Men tiden för det har inte funnits medan jag stickat på julklapparna men så gjorde jag provbiten klar, gick ut på nätet och tittade på mönstret, ett mönster på engelska och när jag tittar på garnförslag och alternativ såg jag: Colinette Jitterbug. Det är ju garnet jag fått av Katarina i stickameras julklappsbyte! Hade inte en tanke på att det skulle gå få tag på det garn som fanns angivet i mönstret åsså har jag fått det av Katarina! Jag bara gick runt här och log! Jag var nog lycklig över garnet innan som var så mjukt och med så underbart vacker färg och sedan visar det sig vara garnet till mitt drömmönster! Tack än en gång Katarina! Nu behöver jag inte fundera på vad jag ska sticka av garnet.....
PS Kortet är det fina julkort som följde med Katarinas julklapp!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Så glad jag blir att garnet passade dig. Jag ser fram emot det färdig resultatet sen.
Önskar dig ett gott nytt stickår!!

Kram Katarina

Smått å Gott sa...

Hej! Vilken tur du hade!! För min del håller jag på att leta garn som heter Play-It. Har ännu inte hittat någon här i närheten som har det garnet. Hur blev julkalenderstickningen ?? Må så gott och sticka på. // Maria