onsdag 10 december 2008

Och Fredspriset går till....


Det har gått bra med kalenderstickningen. Det är dag tio och jag stickar på dag tio. Men nu måste jag nog prioritera lite julklappsstickning.
Idag är det Nobelprisutdelningen, fredspriset delas ju inte ut här i Sverige utan i Norge men jag skulle vilja ge mitt fredspris till alla stickare runt om o världen. Tänka att stickare kan inneha dessa "farliga vapen" :) (stickorna alltså) som är så farliga att man inte får ha dem på flygplan, till helt fredliga ting som att sticka för att glädja sig själv, släkt och vänner, fattiga barn och hemlösa (via olika hjälporganisationer)! Stickningen ger en sån avkoppling och frid i sinnet, tänk om alla dessa krigsmakare stickade istället!

2 kommentarer:

Smått å Gott sa...

Vilka fina mönster! Sticka är livet! Läste du i Söndagsexpressen att det botar oro och ångest =)Det finns inget bättre som avkoppling som att sitta och sticka. Återkommer fler gånger till din blogg. Må så gott. // Maria

ewa-christine sa...

Så mycket vackert mönsterstickat. Jag blir så glad att se så mycket vackert.
Tack