fredag 7 november 2008

Böcker

Har lyssnat färdigt både på en cd-bok och en mp3-bok. Jag har ingen cd-spelare i bilen men jag har en mobil med mp3-spelare som jag nyttjar i bilen och när jag är ute och går.
Krigsbarn av Gretelise Holm. Den lånade jag nog mest för att den låg på mp3-fil. Jag hade lagt in den för ganska länge sen i mobilen och jag har börjat lyssna på den en gång förut men tyckte det var mest bara redovisningar av bombade flyktingbåtar under andra världskriget men nu tog jag mig i kragen och när man lyssnat förbi det så började det hända saker och handla om nutid! En deckare som också handlar om tyska flyktingar under andra världskriget. Den var intressant, både spännande och lite lärorik!
Anna Jansson Inte ens det förflutna. Inte en av Anna Janssons bästa men väl hörvärd (eller läsvärd) och en liten öppen fråga på slutet som tyder på att det kommer fler böcker, det ser jag fram emot!
Har nu börjat lyssna på Åsa Larssons Till dess din vrede upphör. Katarina Ewelöf läser och det är ju aldrig fel! Men det är en död som berättar lite i början, känns lite konstigt men jag tror det kommer att bli spännande!

Inga kommentarer: